Kontakty

5 spôsobov, ako zvýšiť ctr na Yandex Direct. Čo je CTR v Direct a ako ju zvýšiť

CTR (z angl. Click - Through - Rate) je ukazovateľom klikateľnosti vašich reklám alebo inak povedané ich efektivity. Malé percento kliknutí na vaše reklamy môže byť v prvom rade spôsobené chybami pri nastavovaní reklamnej kampane.

Yandex Direct povzbudzuje používateľov s vysokou mierou prekliknutia. Čím je vyššia, tým je cena za kliknutie nižšia. V prípade nekvalitného alebo nesprávne zostaveného inzerátu s nízkym CTR sa však CPC naopak zvýši.

To znamená, že vysoká miera prekliknutia pomáha znižovať náklady na kontextovú reklamu.

Ako vypočítať CTR?

Parameter CTR sa meria v percentách. Na jej výpočet je potrebné vydeliť celkový počet kliknutí počtom zobrazení a výsledné číslo vynásobiť sto percentami.

MP = počet kliknutí / počet zobrazení * 100 %


Predstavte si, že máme reklamnú kampaň, ktorá predáva ohrievače vody. Kľúčová fráza „Kúpte si ohrievač vody v Moskve“ za celý čas získala 2940 zobrazení a 735 kliknutí.

Používame vzorec uvedený vyššie.

MP = 735 / 2 940 * 100 %; CTR = 0,25 * 100 %; MP = 25 %


CTR pre frázu „kúpiť ohrievač vody v Moskve“ bude 25%. Inými slovami to znamená, že každý štvrtý človek, ktorému sa zobrazila reklama, klikol na reklamu.

Ako zvýšiť CTR?

Zhromaždite veľké množstvo kľúčových slov

Väčšina začiatočníkov tento bod zanedbáva. Dobre navrhnuté sémantické jadro je totiž veľmi namáhavý proces. Vyzbieranie maximálneho množstva Kľúčové slová môžeme lepšie pochopiť potreby potenciálneho kupujúceho. A uviesť v našej inzercii presne to, čo klient chce. Ako ukazuje prax, čím konkrétnejšie je kľúčové slovo, tým väčšiu návratnosť bude mať.
Potenciálny kupec chcel napríklad objednať banket v Moskve pre 20 ľudí.

Vidíme, že druhý inzerát odpovedá na požiadavku kupujúceho najpodrobnejšie. To znamená, že bude mať najvyššie CTR.

Prítomnosť kľúčových slov v texte a deklarácii názvu

Ak sa vyhľadávací dopyt zhoduje s reklamným textom, slová z dopytu sú zvýraznené tučným písmom. To vám umožní vizuálne odlíšiť reklamy od ostatných. Podľa štatistík používatelia oveľa častejšie klikajú na takéto reklamy.



Ako vidíme, len v druhom inzeráte má hľadaná fráza priamy vstup do nadpisu a textu inzerátu. Ak chcete zvýšiť CTR, je to nevyhnutné.

Rozdeľte reklamnú kampaň na vyhľadávanie a YAN

Správanie používateľov pri vyhľadávaní a v reklamnej sieti Yandex je veľmi odlišné. Naším cieľom pri vyhľadávaní je napísať inzerát, ktorý čo najpresnejšie zodpovedá potrebám klienta. V YAN môžete použiť všeobecnejšie slová, ktoré popisujú vaše produkty alebo služby.

Pridajte vizitku do všetkých záznamov

Vizitka je dôležitým prvkom reklamy. Podľa štatistík Yandex vám vizitka pomôže prilákať na vaše stránky o 12 % viac návštevníkov. Vďaka tomu budú vaše reklamy vyzerať vizuálne väčšie. Vizitka umožňuje používateľom, ktorí používajú mobilný telefón okamžite zavolajte bez toho, aby ste museli ísť na stránku.

Výzva na akciu alebo výzva na akciu

Ako ukazujú štatistiky, reklamy, ktoré používajú výzvu na akciu, sú najviac klikateľné. V niektorých témach môže výzva na akciu zvýšiť CTR o viac ako 30 %. Musíte však pochopiť, že účinnosť do značnej miery závisí od predmetu stránky a cieľové publikum. Nedá sa s úplnou istotou povedať, že výzva na akciu bude fungovať. V niektorých výklenkoch má výzva na akciu presne opačný efekt.

Analyzujte štatistiky

Jedným z najdôležitejších momentov vedenia reklamnej kampane je jej analýza. Zmeny musíte pozorovať každý deň a na základe nich robiť úpravy. Napríklad zvýšiť alebo znížiť cenové ponuky pre kľúčové slová, pridať nové zastavovacie slová.

Použite funkciu zakázaných stránok

Reklamné stránky s nízkou mierou konverzie a MP by mali byť zaradené do zoznamu zakázaných. To pomôže výrazne ušetriť rozpočet reklamnej kampane. Pred vypnutím skontrolujte, či reklamná platforma priniesla konverziu. Ak neboli žiadne konverzie alebo je ich príliš málo, môžete zobrazenie deaktivovať.

Použite vylučujúce kľúčové slová

Do zoznamu negatívnych slov musíte pridať všetky necieľové slová a frázy. Pomôže to výrazne ušetriť rozpočet a zvýšiť CTR reklám. Vylučujúce kľúčové slová môžete pridať na úrovni reklamnej kampane, reklamnej skupiny a kľúčového slova.

Pridať favicon

Favicon je malý obrázok s rozmermi 16 x 16 pixlov, ktorý sa zobrazuje naľavo od reklamy. Automaticky sa pridá, ak je na stránke. Je veľmi dôležité vybrať správnu favicon, vďaka ktorej bude vaša reklama vynikať od ostatných.

Nastavte načasovanie reklamy

Musíte určiť, kedy cieľoví používatelia najčastejšie klikajú na vaše reklamy. Môžete to urobiť pomocou služby Yandex Metrica alebo Google Analytics. Zobrazenia môžete vypnúť v čase, keď je vaše publikum prakticky neaktívne. To pomôže, ušetrí rozpočet, zvýši CTR.

Pridať zobrazenú webovú adresu

Ďalším spôsobom, ako sa odlíšiť od konkurencie, je pridať adresu URL na zobrazenie. Ak sa odkaz zhoduje s požiadavkou používateľa, potom vyhľadávací systém zvýraznite ho tučným písmom. Podľa štatistík Yandex môže dobre zvolená adresa URL zvýšiť CTR o 3%. Text v zobrazenom odkaze môže obsahovať až 20 znakov vrátane medzier.

Pridajte obrázok na YAN

Ak chcete zvýšiť mieru prekliknutia reklamnej kampane v YAN, musíte do svojich reklám pridať obrázok. Čím nezvyčajnejší a kreatívnejší je obrázok, tým väčšia je šanca, že používateľ klikne na reklamu. Je dôležité, aby obrázok dopĺňal vašu reklamu.

Rýchle odkazy

Pomocou rýchlych odkazov môžete pridať Ďalšie informácie, ktorá sa nezmestila do inzerátu. Alebo uveďte jedinečné technické návrhy na prilákanie používateľov. Je dôležité pochopiť, že odkazy na podstránky sa teraz používajú vo všetkých konkurenčných témach. Vytvorenie reklamy bez uvedenia odkazov na podstránky by bola hrubá chyba.

Dnes budem hovoriť o otázke, ktorá vždy vyvstáva pre každého, kto práve začal robiť kontextovú reklamu: ako zvýšiť CTR v Yandex.Direct?

Trochu teórie: čo to je, prečo, čo sa deje, ako vyzerať

CTR je pomer počtu kliknutí k počtu zobrazení, vyjadrený v percentách. Napríklad hodnota 10 % znamená, že každé desiate zobrazenie vedie ku kliknutiu.

  • Nehovorí nič o následkoch kliknutia - či to bolo cieľová akciači sa investícia vyplatila.
  • Vysoká miera prekliknutia reklám Yandex.Direct môže byť dôsledkom clickbaitu a podobných metód.
  • Rôzne výklenky majú svoje vlastné normálne ukazovatele.
  • Pri zobrazeniach iba v spodnej časti bude CTR určite nižšie bez ohľadu na kvalitu.
  • Pre odlišné typy požiadavky sa vyznačujú klikateľnosťou.

Je dôležité mať na pamäti, že pre reklamné siete Yandex je úplne relatívna miera, ktorá má určite nízke hodnoty a nie ovplyvňuje náklady. To znamená, že keď hovoríme o CTR, takmer vždy máme na mysli reklamu vo vyhľadávaní, nie YAN.

Tento ukazovateľ sám o sebe nemôže byť použitý na posúdenie úspešnosti reklamy, ale musí byť kontrolovaný, pretože:

  • spôsob, akým sa vypočítava predpoveď CTR v službe Yandex.Direct pri vyhľadávaní, priamo ovplyvňuje cenu za kliknutie a na prognózu sa používajú akumulované štatistiky. To znamená, že čím vyššia je hodnota, tým nižšia je cenová ponuka potrebná na zobrazenie a tým lacnejšie je kliknutie;
  • môžete nájsť najpútavejšie techniky publika a zostaviť efektívnejšie texty;
  • Zvýšenie CTR v Yandex.Direct znamená zvýšenie návštevnosti.

CTR sa dá merať doslova pre všetko: kampane všeobecne, skupiny, reklamy, kľúčové slová. Toto je sila aj slabosť. Na jednej strane môžete robiť bodové úpravy tam, kde je potreba viditeľná, no na druhej strane je ťažké posúdiť, aké dobré alebo nie sú aktuálne výsledky.

Aká by mala byť CTR v Direct? Všetko je veľmi individuálne a závisí od spôsobu merania. Zvyčajne porovnávané priemer kampane. Pre vyhľadávanie volajú normálne od 8%, ale to veľmi závisí od predmetu. V YAN stačí 1 %.

Priemerná hodnota v praxi nie je dostatočne informatívna. Napríklad je zrejmé, že pre rôzne umiestnenia je to veľmi odlišné. Zvyčajne sa zameriavajú na špeciálne umiestnenie a zobrazenia na stolných zariadeniach.

Expresná metóda hodnotenia je nasledovná: ukazovateľ skupiny/frázy sa porovnáva s priemerom za kampaň. Ak je oveľa nižšie, pravdepodobne ho môžete vytiahnuť.

Na prípravu vizuálnych štatistík pre všetky frázy je vhodné použiť Sprievodcu zostavou. Vyberte stav zobrazenia, pozíciu, typ zariadenia, zobrazenia, kliknutia, MP.

Report exportujeme do Excelu, pomocou filtrov ponecháme špeciálne umiestnenie na ploche.

Teraz môžete vidieť, ako sa veci majú s každou frázou, a zvážiť, či nie je potrebné niečo zmeniť.

  • Pri dostatočnom počte zobrazení môžete primerane vyhodnotiť CTR. Ak sú iba dve a jedno kliknutie, nič to neznamená.
  • Pri analýze sa musíte zamerať nielen na čísla v štatistikách, ale nezabudnite na maržu: bojujte predovšetkým tam, kde je väčší zisk.

Teraz si povedzme o konkrétnych metódach.

Ako zvýšiť mieru prekliknutia v Yandex.Direct

Ak chcete zvýšiť CTR v Yandex.Direct, musíte:

  • znížiť počet nezacielených zobrazení;
  • urobiť reklamu vizuálne viditeľnejšou;
  • presvedčiť ho obsahom.

Zaobchádzanie s nevhodnými dojmami

Vylučujúce kľúčové slová

Písal som o negatívnych slovách. Čím je ich zoznam úplnejší, tým je menej pravdepodobné, že sa reklama zobrazí na nesprávne dopyty.

A menej ľavých zobrazení, viac cielených – vyššia miera prekliknutia.

Geografické zacielenie

Kampane zacielené na úzky región majú tendenciu mať vyššiu MP, pretože dokážu lepšie reagovať na dopyt, regionálnosť môže byť podnetom na kliknutie, ľahšie sa vypracujú vylučujúce kľúčové slová atď.

Časové zameranie

Ak chcete ovplyvniť počet kliknutí, môžete:


Úpravy sadzieb

V Yandex.Direct môžete nastaviť úpravy pre región, pohlavie, vek a zariadenie, ktoré používate. To všetko môže ovplyvniť mieru prekliknutia.

Napríklad, ak návrh môže byť zaujímavý pre zástupcov rôznych vekových skupín, ale nejaké sú špeciálne podmienky pre jeden z nich alebo sú zdôraznené rôzne výhody, možno ho použiť.

Ak existuje publikum, ktoré pravdepodobne neklikne, môžete znížiť svoje cenové ponuky, aby ste znížili počet zobrazení.

Poskytujeme viditeľnosť

Kľúčové slová v reklame

Klasickým spôsobom zvýšenia CTR v kontextovej reklame je zvýraznenie. Ak existujú slová z dopytu, sú zvýraznené tučným písmom, čo priťahuje pozornosť. Špeciálnou šik je zvýrazniť všetko: názov, časť textu, odkazy.

Často je kľúčové slovo umiestnené v názve. Nielenže to zvyšuje zvýraznenie, ale tiež dáva jasne najavo, že reklama je skutočne relevantná pre danú požiadavku.

Vstup do textu je vedľa nadpisu. Nemá zmysel opakovať to isté, lepšie je popísať skutočné výhody.

Náhrada alebo druhý nadpis

Porovnajme tieto dva príklady:

Prvý titulok je krátky a nevýrazný, druhý púta viac pozornosti aspoň vizuálne, o obsahu ani nehovoriac.

Musíte použiť druhý nadpis alebo náhradu, pretože vám to umožní nielen upútať pozornosť, ale aj povedať viac o sebe.

favicon

Ďalší prvok očného kontaktu, ktorý sa niekedy prehliada. Nie je na obrázku vyššie a toto je ďalšia príležitosť na upútanie pozornosti.

Rýchle odkazy

Odkazy na podstránky zväčšujú reklamu, pomáhajú pri zvýraznení a poskytujú potenciálnemu klientovi ďalšie podnetné informácie: sortiment, ceny, služby atď.

Objasnenia

Vysvetlenia sa pri vyhľadávaní zobrazujú iba na prvom špeciálnom umiestnení, čo ešte výraznejšie zvýrazňuje túto už tak lákavú pozíciu. Je lepšie sa pre každý prípad zaregistrovať všade, pretože to zvyšuje šancu na kliknutie, čím sa viac líši od návrhu na druhom mieste.

Zobrazená adresa URL

Ďalšou príležitosťou na zvýšenie CTR v Direct je predpísať zobrazenú URL. Prečo je to užitočné:

Kontakty

Ako kontaktné informácie ovplyvňujú mieru prekliknutia:


Presviedčanie ku kliknutiu

Gramaticky správny názov

Vyššie som písal o zvýraznení nadpisu. Technika je efektívna, ale ak kľúčová fráza vyzerá ako súbor slov, je potrebné ju upraviť tak, aby bol názov ľudský. Yandex dokonale rozumie skloňovaniu, takže ho aj tak zvýrazní. Osoba s väčšou pravdepodobnosťou klikne tam, kde je posolstvo jasné.

Špecifickosť v texte

Čo hovorí takmer každá reklama? Veľký výber, nízke ceny, vysoká kvalita. Kam kliknúť, ak je všetko rovnaké?

Ak do textu pridáte špecifiká, CTR reklám v Yandex.Direct sa môže výrazne zvýšiť.

Najpopulárnejšou technikou sú čísla. Nie „nízke ceny“, ale špecifické náklady na produkt lokomotívy, nie vysoká kvalita, ale „7-ročná záruka“, nie „obrovský výber“, ale „dodávky z 30 tovární“, nie „skvelé skúsenosti“, ale „pracujeme už 17 rokov“ atď.

Cenové ukazovatele

Otázka potreby uvádzania ceny je kontroverzná a závisí od konkrétneho prípadu. Ak je cena výhodou, mala by sa uviesť. Na druhej strane sa potom boj o CTR zmení na cenový súboj.

Veľa ľudí používa ceny za rušňový tovar, ale na zobrazenie rozdielu v sortimente sú potrebné iné označovače. Zvážte napríklad reklamu.

Cena-lokomotíva je veľmi nízka, môže byť zaujímavá pre tých, ktorí hľadajú ekonomickú možnosť, ale tí, ktorí hľadajú spoľahlivejšie produkty, môžu byť vystrašení. Pre nich sú v rýchlych odkazoch uvedené iné ceny. To môže stimulovať iné publikum, aby kliklo.

Konečný termín

Obmedzenie ponuky môže zvýšiť odozvu, ale nie vždy. Rôzne „ponáhľaj sa“ a „ponáhľaj sa“ sú dosť nudné a často sa vnímajú ako očividný trik, ale existujú cieľové skupiny, pre ktoré to funguje skvele.

"Magické" slová

Čím viac výhod text klientovi sľubuje, tým väčšia je šanca na prechod. Všetky sľuby však musia byť potvrdené na vstupnej stránke, inak dôjde ku kliknutiam, ale bez potenciálnych zákazníkov.

Výzva do akcie

Myšlienka je, že by to malo tlačiť. V skutočnosti to nie je vždy potrebné, ale hovor sa dá uskutočniť zaujímavým spôsobom, ktorý upúta pozornosť.

Ďalšia možnosť testovania: aktuálny hovor sa nemusí zhodovať s cieľovým publikom. Napríklad, ak je ponuka určená pre ľudí v tomto veku alebo sa inzeruje niečo drahé, nemali by ste „strkať“ a písať „tlač“.

Niekedy by sa mala výzva na akciu úplne odstrániť, aby sa uvoľnilo miesto pre viac užitočná informácia alebo ak nie je zamýšľané nejaké okamžité opatrenie.

Testovanie variantov

Ak chcete porovnať výkonnosť variácií, môžete vytvoriť viacero reklám v skupine. Tento prístup má nasledujúce výhody.

  • Môžete pripraviť texty pre rôzne cieľové skupiny.
  • / 5. Hlasy:

Koncept miery prekliku 3D vykresľovania s modrými šípkami na modrosivom pozadí.

Ahojte všetci!

V poslednej lekcii, o ktorej som hovoril, hovoril aj o novom VCG - aukcii, kde hlavný dôraz pri oceňovaní nie je na sadzbu, ale na CTR. Z toho vyplýva: ak chcete platiť menej, musíte zvýšiť CTR.

Takže dnešná lekcia bude venovaná tomu, ako zvýšiť CTR reklám v Yandex.Direct. Uvediem rôzne spôsoby zvýšenia preklikovosti a začneme od hlavy, teda od nadpisu.

1. Názov.

Svetlo? Teraz to musíme preložiť do reklám Yandex.Direct. Ako to spraviť? Jednoducho a jednoducho! Do nadpisu uveďte kľúčové slovo, na ktoré sa reklama zobrazuje a je to. Nadpis vašej reklamy bude v tomto prípade tučný a bude viditeľnejší.

Okrem toho musí byť kľúčová fráza úplne zahrnutá v názve, takže neexistuje:

V príklade iPhone 5s bol do vyhľadávacieho poľa zadaný dopyt - kúpiť iphone 5s. V druhom príklade je požiadavka na opravu plynových kotlov. Ako vidíte, názov z iPhonu 5s vyzerá oveľa atraktívnejšie ako nadpis riedený inými slovami a dokonca sú slová z dotazu rozhádzané v rôznych rohoch.

Záver: zahrnúť do názvu celé kľúčové slovo, pričom bude nadpis čitateľný.

O tom, ako vytvoriť veľa jedinečných reklám s kľúčovými slovami v názve, som písal v, prečítajte si to, ak neviete, ako pracovať v Exceli.

2. Text.

V reklamnom texte môžete tiež, dokonca je potrebné uviesť kľúčovú frázu, vynikne aj tučným písmom a upúta pozornosť. Používajte aj veľké písmená, ale používajte ich s mierou, napríklad zadajte skratku alebo, ako v príklade nižšie, názov smartfónu:

Čísla dokonale priťahujú názory používateľov Yandex. Čísla v reklame sú väčšie ako obyčajný text. Je obzvlášť dobré, ak číslo znamená pre vášho potenciálneho klienta niečo pekné, napríklad 90% zľavu:

Alebo uveďte cenu, päťmiestne alebo štvormiestne číslo:

Teraz viete, ako zvýšiť CTR pomocou nadpisov a textov. Vyrieši kľúčové slovo v reklame, ktoré je tučné. Vietor na fúzoch: kľúčové slovo vždy používajte v nadpise a texte inzerátu!!!

3. Zobraziť odkaz.

Pokračujme v rozprávaní o kľúčových frázach v reklame. Zobraziť odkaz ďalej:

Nie je tu nič zbytočné, stačí v zobrazenom odkaze uviesť najdôležitejšiu časť kľúčovej frázy, ktorá bude tiež zvýraznená tučným písmom. Mimochodom, bez medzier, je to odkaz. Namiesto medzier vložte pomlčku „-“.

4. Rýchle odkazy.

Svoju MP môžete zvýšiť aj pomocou odkazov na podstránky. Odkazy na podstránky sú doslova rozšírenia reklamy. Pri použití vyhlásenie vyzerá takto:

A je pravda, že objem reklám sa zvýšil. Čo sa stane, ak nepoužívate odkazy na podstránky?

Hrôza! Naozaj sa mi nechce klikať na reklamu! Použite teda odkazy na podstránky ako prostriedok na zvýšenie CTR. Okrem toho máte ďalšie miesto na poskytovanie dodatočných informácií potenciálnym zákazníkom.

Odkazy na podstránky z prvého príkladu bohužiaľ nie sú veľmi úspešné, pretože potenciálny klient uvidí túto reklamu zadaním frázy - kúpte si iphone 5s a spomínajú šiesty iPhone, iPad a Apple Watch. Ak by som bol inzerentom, uviedol by som dodaciu lehotu, záruku a urobil by som nejakú zľavu. Podľa môjho názoru by to prinieslo pozitívny výsledok.

5. Vizitka Yandex.

Použitie vizitky Yandex tiež umožňuje vizuálne zvýšiť hlasitosť reklama. Tu je porovnanie inzerátu s vizitkou a bez nej.

S vizitkou Yandex:

Bez:

Sami vidíte obrázok. K zvýšeniu pomôže aj vizitka MP reklamy. Nezabudnite vyplniť vizitku Yandex!

6. Objasnenia.

Objasnenia sú inovácie spoločnosti Yandex, ktoré tiež umožňujú zväčšiť inzerát a hovoriť o určitých výhodách vašej ponuky.

Podľa Yandexu, objasnenia zvyšujú mieru prekliknutia reklamy o 3 %, čo nie je také zlé. Vyzerajú takto:

Aby sa vo vašej reklame zobrazili vysvetlenia, musí reklama (reklama) obsadiť prvú pozíciu v bloku špeciálnych umiestnení. Bez tohto objasnenia ho nemôžete použiť!

Ako vidíte, existuje mnoho spôsobov, ako zvýšiť CTR reklám, a teda aj kampaní. Čo potom povedie k zníženiu ceny za kliknutie, čo znamená úsporu v rozpočte na reklamu. Použite tieto pokyny na zlepšenie výkonnosti svojej reklamy!

Dúfam, že všetkému rozumiete. A ak máte nejaké otázky, pokojne sa ich spýtajte v komentároch.

Ako sa tomu vyhnúť?

Hlavné spôsoby zvýšenia CTR reklám v Yandex.Direct

1) V nadpise inzerátu použite hľadaný výraz. Používatelia okamžite pochopia: to je presne to, čo hľadajú. Zároveň vytvorte pre človeka čitateľné štruktúry.

Napríklad pre dopyty s pridaním „Kúpiť“ formulujte názov s „Kúpiť“, „Na predaj“ alebo otázkou „Chceli by ste si kúpiť [názov produktu]?“

Časy, keď sa každý usiloval o presnú zhodu kvôli tomu, aby bolo kľúčové slovo zvýraznené tučným písmom, sú preč. Používatelia nie sú hlúpi, všetko pochopia)

Yandex ponúka 5 typov:

  • Voľná ​​zhoda. Vhodné, ak je vaším cieľom zvýšiť dosah, alebo ak sú všetky vybrané dopyty nízkofrekvenčné.
  • Vynútený výskyt slova v dopyte – operátor plus „+“ pred slovom, ktoré musí byť zahrnuté v dopyte. Zvyčajne sa používa s predložkami a spojkami. Tento typ zhody sa oplatí zvoliť, ak sú v sémantickom jadre slová, ktorých absencia zásadne mení význam dotazu.
  • Frázová zhoda – kľúčové slovo v úvodzovkách. Vychádza pre dopyty, ktoré obsahujú iba toto kľúčové slovo v jeho slovných tvaroch. Slová v úvodzovkách sú predvolene nútené zahrnúť do dotazu.
  • Zhoda s pevným poradím slov v dopyte – Operátor hranatých zátvoriek „“ vám umožňuje určiť poradie kľúčových slov v dopyte. Príklad: letenky zo Soči do Moskvy nie sú to isté ako letenky z Moskvy do Soči.
  • Presná zhoda - operátor výkričník "!" opravuje slovný tvar kľúčového slova v dopyte (vec, skloňovanie, číslo a pod.) Tento typ zhody výrazne znižuje dosah publika pre zobrazenie reklamy.


6) Vytvorte samostatné kampane pre vyhľadávanie a YAN. Vo vyhľadávaní, na rozdiel od YAN, sú používatelia spočiatku zameraní na nákup, čo znamená, že obsah reklám je výrazne odlišný.

7) Vytvorte rôzne reklamy pre mobilné zariadenia a počítače. Dôvod je rovnaký – rozdiely v správaní publika.

Niektoré funkcie mobilných reklám (veľkosť nadpisu a textu, rozloženie reklám podľa dopytov atď.) im zároveň pomáhajú dosiahnuť vyššiu mieru prekliknutia ako podobné reklamy pre stolné počítače na mobilné zariadenia.


8) Pridať kontaktné informácie a otváracie hodiny organizácie v inzerátoch pomocou virtuálnej vizitky. Používateľ dostane viac informácií a bude môcť volať priamo z vyhľadávania.


9) Pridajte vylepšenia. Rovnako ako v prípade odkazov na stránky, aj tu pridajte to, čo je pre cieľové publikum skutočne dôležité.


10) Napíšte do inzerátu dva nadpisy. Podľa výskumu druhý nadpis zvyšuje CTR reklamy o 5 % na počítačoch a o 10 % na mobiloch. Yandex nedávno predstavil takúto príležitosť.


11) Nastavte časové zacielenie. Umožní, aby sa reklamy zobrazovali iba vtedy, keď je cieľové publikum aktívne. Napríklad len počas pracovných dní:


12) Použite výzvy na akciu na zvýšenie miery prekliknutia.

13) Negujte neefektívne stránky s vysokou mierou okamžitých odchodov v YAN.

14) Vypnite ďalšie relevantné frázy. Menšie pokrytie, ale vyhnete sa zobrazeniam pre množstvo necielených žiadostí.

Základné spôsoby, ako zvýšiť návratnosť reklamných kampaní v Yandex

1) Filtrujte reklamy s nízkou MP. Pre vyhľadávanie je to 2 % alebo menej, pre YAN - 0,3 % alebo menej. Reklamy by sa mali podľa tohto princípu „odškrtávať“ až vtedy, keď počet zobrazení každej z nich dosiahne 500.


2) Filtrujte reklamy s mierou odchodov nad 80 %. Filtrujte iba vtedy, keď je počet kliknutí vyšší ako 20.


Ahojte všetci. Dnes budeme hovoriť o hlavných spôsoboch zvýšenia CTR v Yandex Direct, ako aj o tom, ktorý ukazovateľ CTR sa v Yandex Direct považuje za nízky a ktorý je dobrý. O tom, čo je tento ukazovateľ a ako ho vypočítať, sme už napísali.

Už vieme, že tento parameter priamo ovplyvňuje cenu kliknutí a presnosť reklamy. Závisí od kvality nastavenia a dáva systému jasne najavo, ako naše reklamy zodpovedajú požiadavkám používateľa. A čím presnejšie zobrazujeme reklamu osobe, ktorá hľadá potrebné informácie prostredníctvom vyhľadávania Yandex alebo Google, tým je pravdepodobnejšie, že na ňu klikne. A systém na oplátku vyvodí záver a povzbudí nás dobrými ukazovateľmi kvality a znížením ceny za kliknutie.

Ako zvýšiť CTR reklám?

Poďme na to, len naháňať sa za zvýšením CTR sa neoplatí! Nie vždy to vedie k zvýšeniu kvality reklamy.

Zvážte príklad ako nerobiť. Chcem kliknúť na túto reklamu. Mnohí to urobia - pôjdu na stránku, pochopia, že je to „návnada“ a vôbec ju nepotrebujú a odídu. Vo výsledku získate veľké CTR a s ním aj množstvo zbytočných kliknutí na reklamu, ktorých kvalita je nulová. Ale je to veľmi lacné :)

Malo by byť zrejmé, že reklama je výsledkom kontextovej reklamy, ktorá v prvom rade určuje presnosť reklamy. Toto nie je arbitráž a nie zlaté stránky, ktoré majú svoj dosah a sú vypočítané podľa objemu. Presnosť je tu dôležitá a CTR nie je vždy to najrozhodujúcejšie. V prvom rade potrebujeme predajné a profilové cieľové aplikácie. A je dobré, keď je konverzia Yandex Direct tiež na úrovni.

Keď sme to pochopili, prejdime ku konkrétnym krokom.

[TOP 7] bodov o tom, ako zvýšiť CTR v Yandex.Direct

Existuje mnoho spôsobov, ako zvýšiť CTR v Yandex.Direct, pozrime sa na 7 hlavných.

1. Presný názov inzerátu. Názov by mal byť presne rovnaký ako kľúčové slovo alebo by sa mal zhodovať so všeobecným cieľovým dopytom v reklamnej skupine. Nepotrebuje používať nadbytočné informácie. Mal by byť napísaný nielen technicky, ale mal by byť čitateľný a zrozumiteľný. Pri dodržaní tohto pravidla bude cena za kliknutie minimálna, kľúčové slovo bude zvýraznené tučným písmom a používateľ dostane to, čo hľadal.

2. Negatívne slová. Vo fáze vytvárania reklamy vytvorte plnohodnotné zoznamy vylučujúcich kľúčových slov. Takto odstrihnete nevhodnú návštevnosť a reklamy sa budú zobrazovať len tým, ktorí ich skutočne potrebujú. Ako pracovať s .

3. Druhý nadpis inzerátu . Pomocou bohatých druhých nadpisov vaše reklamy odlíšia od konkurencie. Okrem toho je to ďalšia príležitosť, ako zaujať klienta. Najlepšie je v nich využiť pre zákazníkov najdôležitejšie body. Alebo sa to aspoň oplatí použiť.

4. Ďalšie rozšírenia a rýchle odkazy . Pomocou odkazov na podstránky vo svojich reklamách zvýraznite najrelevantnejšie produkty, služby alebo výhody. Toto rozšíri reklamu vizuálne a vytvorí ďalšiu návštevnosť. Ako pracovať s odkazmi na podstránky -

5. Použite operátory . , ako napríklad „úvodzovky“ alebo [hranaté zátvorky], môžu kľúčové slová fungovať oveľa presnejšie. Nezabudnite však, že ich použitím môžete stratiť dosah cieľového publika. A ak „citujete“ široký dopyt, nezabudnite použiť frázy s nižšou frekvenciou, ktoré doň patria.

6. Udržujte svoje reklamy na najvyšších pozíciách. Reklamy v hornej časti prvej stránky získavajú oveľa viac pozornosti používateľov, a teda aj viac kliknutí. Preto majú vyššie CTR ako reklamy v garantovaných zobrazeniach. Nie vždy sa treba báť vysokej ceny za kliknutie, pretože vďaka dobrej konverzii na špeciálnom umiestnení môže byť cena klienta ešte výhodnejšia. Učte sa.

7.Práca so štatistikou . Reklamy je potrebné identifikovať kľúčové frázy s nízkou MP v kampaniach a spresnite. Nezabudnite tiež na stránky, na ktorých sa môžu zobrazovať reklamy v kampaniach vo vyhľadávaní. Niekedy práve od nich CTR klesá. Identifikujte a vyrežte na nich dojmy. Zvyčajne sa tento postup vykonáva ako súčasť reklamnej podpory.

Body ovplyvňujúce zvýšenie tento ukazovateľ je ich oveľa viac a všetky sú navzájom prepojené. Najprv však skontrolujte nezacielenú návštevnosť, štruktúru reklamy a všeobecné kľúčové slová. MP sa môže a malo by sa neustále zlepšovať pomocou správnych metód zlepšovaním presnosti vašich reklám. A oplatí sa to tým, že náklady na kliknutia budú lacnejšie a počet zákazníkov bude rásť.

Zo skúsenosti 90% reklamné kampane Môžete zvýšiť CTR. Aby ste to dosiahli, musíte ovládať prácu reklamy a venovať čas štatistikám. Keďže základné veci sa dajú prispôsobiť, no práca reklám, ktorá bola ponechaná na náhodu, nikdy neviedla k zvýšeniu výkonu k lepšiemu.

Uvidíme sa, priamo pre všetkých.

Páčil sa vám článok? Zdieľaj to